Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Sunday, March 20, 2011

9 Personaliti Manusia

Assalamualaikum...

agak2..umie ni kategori mana yer...
kalu u all...yang mana pulak...????

ok..jap lagi umie nak senaraikan 9 personaliti manusia yang umie baca melalui sebuah buku
umie pun nak berkongsi dengan u all gak la...

Perfectionist atau orang yang mementingkan kesempurnaan

Orang yang memiliki watak ini cenderung kepada kehidupan yang sempurna dan memiliki prinsip yang amat kuat. Umumnya memiliki idealisme yang tinggi, iaitu sentiasa memperbaiki diri sendiri dan orang lain serta mengelakkan bahaya.

Helper atau pembantu

Watak ini ingin disayangi dan dihargai serta sangat suka bersahabat dan sentiasa menyatakan perasaan positif terhadap orang lain

Achiever atau penggapai

Orang yang berwatak achiever ialah seorang yang sentiasa bersemangat dan optimis, mempunyai kepercayaan diri sendiri yang kuat dan memiliki cita-cita yang mahu dicapai. Biasanya orang ini menjadi pendorong kepada org lain.

Romantic atau Romantis

Orang yang watak romantis cenderung memahami perasaan orang lain serta ingin orang lain juga memahami perasaan mereka. Mereka suka mencari erti kehidupan dan seberapa daya menjadi insan yang luar biasa.

Observer atau pemerhati

Orang ini cenderung mempelajari pelbagai pengetahuan dan ingin merasa ilmu mereka cukup lengkap. Dia suka dibiarkan bersendirian serta tidak mahu gagal untuk menjawab apa sahaja soalan dan tidak mahu dianggap sebagai orang yang tifak tahu.

Questioner atau penyoal

Orang yang berwatak penyoal cenderung memastikan keselamatan serta kebajikannya sentiasa terjaga. Dia juga sentiasa sanggup berdepan dengan ketakutan serta kebimbangan diri sendiri.

Adventurer atau pejuang

Orang yangn berwatak pejuang sentiasa bersemangat dan optimis serta ingin menyumbang sesuatu kepada dunia serta mengelakkan situasi perasaan sengsara dan sakit.

Asserter atau pendesak

Orang yang berwatak pendesak suka berterus-terang dan kuat pendirian serta ingin membuat sesuatu berguna kepada dunia dan tidak mudah menyerah kalah.

Peacemaker atau pendamai

Orang yang berwatak pendawai cenderung kepada berbaik-baik dengan org lain, mudah menerima pandangan orang lain serta cenderung kepada penyatuan dan mengelakkan konflik.


Kesimpulannya...
semua tu ada pada diri umie....tp bukanlah dalam kuantiti yang byk..sikit-sikit tu adalah...tp yang ketara sekali adalah
Romantic atau Romantis

kenapa umie pilih romantis sb umie memang umie nak juga org fhm perasaan umie dan
dikalangan kawan-kawan umie..umie yang lebih byk tau mengenai rahsia diorg...
mb mereka rasa lebih selesa dengan umie...

tp xtaulah kalu u all anggap umie ni mcm mana kan...hehheh


No comments:

Post a Comment

meh la kongsi pendapat korang kat sini...