Follower

Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Tuesday, August 24, 2010

i don't like asam pedas....

alhamdulillah...selesai dah berbuka puasa Ramadhan ke 14...
hari ni 1 st time umie g Baazar Ramadhan Putrajaya....
hari ni x masak pun...masak air pun xda...dah namanya semuanya beli...nasib baik air x beli..bancuh air sirap je..asi ketul jer beli..50 sen..hehhehe

mcm x boleh blah jer tajuk n3 umie kan...asam pedas dalam bahasa org puteh xtau...guna bahasa rojak jer..itu jer yang dan..hehhehe
umie ni kawin ngan org Johor...Johor kan glemer ngan asam pedas...tp malangnya..umie kawin ngan org Johor pun kejohorian x boleh mengatasi lidah kesarawakian umie tu....mana x nya...umie x suka asam pedas...serius u all...umie memang x suka...umie boleh lagi kutuk kalu mr. hubby beli...almaklum la..isterinya ni pernah masak 2x jer asam pedas ni..tu pun asam pedas ikan pari..
nasib baik la mr. hubby ni makan ikut dan dia jer...kalu balik Bt Pahat..dia memang akan p cari asam pedas ni kat Bukit Pasir....



gambar search dari google...thanks mr. google...

tadi berbuka..mr. hubby pun makan asam pedas...beli kat baazar...tp ikannya kurang masak tp mr. hubby kata sedap...umie lak makan laksa penang tp x sedap..xkaw rasanya..rasa pelik..lagi sedap laksa mcm kat kafe ofis...lepas tu umie beli chicken chop..nampak sedap tp..........................................kuahnya bukan rasanya blackpepper....tp.....backpapar...hehhehe.....
moral of the story....masak lebih baik dari beli....so..lepas ni...xyah beli...masak je..walaupun makan nasi dengan telur goreng...hehheheh..x membazir..hehhee

2 comments:

  1. beli kat gerai asam pedas tu ke? tgk rmaai gile org..

    ina pun tak beli apa sgt semalam..juz yati ayam percik tu je
    tapi tak memuaskan lah..failed!

    masak je kan umie, jimat n sodap hiih

    ReplyDelete
  2. @Adlina Husaini

    bukan..kedai lain...
    tu la semua x sedap..
    masak lagi bagus...x membazir...
    rasa nyesal lak pergi bazar..

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...