Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Saturday, June 13, 2009

Durian Oh Durian

Petang semalam umie balik dari kerja terus g pasar malam kat Presint 2, Putrajaya. pasar ni xla jauh dari ofis umie lebih kurang 5-10 minit gitu je..tp kalu jalan x jam la..kalu jam tu kena ambik masa la sikit..ni lanya deretan gerai-gerai yang buat jualan kat pasar ni..ada yang jual baju., keperluan dapur, makanan..dan byk lagi la..semuanya ada 8 deretan gerai yang pjg dan byk..kalu nak datang..meh la datang hari Selasa dan Jumaat..tp kalu hari selasa xla byk gerainya seperti hari Jumaat..Td umie beli nasi lemak ayam goreng, nasi ayam untuk hubby umie..jeli kelapa, air tebu..semuanya utk makan 2 org tau..bukan untuk umie sorang je...

kat pasar ni td ramai la pulak org juak durian..td hubby umie pun beli durian gak..kata jurujual tu durian ni dari Pahang..tp siyes umie cakap..semuanya sedap...td umie dah prepared pinggan dah nak letak durian yang xsedap..mana la tau ada la durian yang kena rejectkan..hahah...kalu la mak umie tengok durian ni..maunya..tiap-tiap hari nak p beli..apa boleh buat..jauh nun di Sarawak..




Org jual tempoyak pun ada gak tau..umie pun beli gak la..rasa teringin la pulak nak makan tempoyak..masalahnya umie x reti la makan tempoyak mentah..so umie wat la ikan bilis goreng tempoyak..sedap tau...biasanya org selalu masak tempoyak ngan ikan ke..tp umie gorengkan tempoyak nyer..nyum..nyum..nyum..ikan bilis tu boleh gak tukar ngan udang..sedapnyer..hehehe..meh la try..


Image Hosted by ImageShack.us

2 comments:

  1. Oh, first time dengar ikan bilis goreng tempoyak...selalunya Na masak tempoyak tu dgn ikan.buat mcm masak lemak...

    ReplyDelete
  2. akak 2 3 hari ni, asyik mkn durian aje. mengah!!!

    psst...lawa la umah baru.

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...