Follower

Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Wednesday, August 24, 2011

menge"kek" di bulan Puasa

Assalamualaikum...

almost 2 minggu umie x berupdate blog..
bukan xda bahan nak publish tp penyakit M tu lebih dari penyakit R tp umie rajin lak menge"kek" dari update blog dan hari ni baru nak publish n3...

minggu lepas 3 hari berturut-turut balik kerja buat kek...
kek ni umie dah siap antar ke rumah kakak ipar kat KL n antar ke rumah mak mertua kat Batu Pahat.

dah keluar pengharaman nak guna butter GC tu umie guna buttercup lak skrg ni tp hasilnya memang berbeza..kek jadi ringan, sedikit masin n x lembap..kering jer rasanya..
nak wat mcm manakan..umie nak cari butter yang kakak umie guna tu xda lak jumpa..yang tu ada cop halal Jakim.

xperlah..yang penting kek umie menjadi heheh..
kek simple jer...thn nii umie wat 3 jenis kek...



ini kek Seri Kaya Tebal..
entah kenapa namanya gitu..nak kata letak seri kaya xda la pulak...



ni pulak kek Lapis Internet...
actually..kek ni byk warna tp umie bubuh 4 warna jer...tu yang warnanya lebih kurang sama jer..hehhee


ni pulak kek lapis holick..
biasa jer..tp stp lapisan tu umie tabur holick..dalam adunan tu pun ada campuran horlick gak..

semua kek yang umie buat ni langsung umie x rasa..semua dah antar balik kampung..hehhe...





5 comments:

  1. nampak cam sedap jer....hehe
    rasa mesti la okey...
    terlebih tarok bahan2..he

    ReplyDelete
  2. @MRS. K

    terlebih rajin nak wat kek jer..nak mengemasnya malas..hahha

    ReplyDelete
  3. yammm....kek lapis holick tu sukaa!

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...