Follower

Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Wednesday, September 01, 2010

Akhirnya aku kecundang jua....

Selamat berbuka u all..makan apa tadi...
hari ni umie x puasa pun...frust gak ni...syg betul x puasa ni...bukan sb datang period tp sb gastrik...
oh tidak...syg sgt...tp disebabkan kesihatan x mengizinkan...terpaksa gak ni...

gastrik ni dah bagi hint dah petang semalam sblm berbuka tu...dan pulak umie ni jenis yang sensitif sikit ngan teh..sesetengah org kata angin...petang semalam umie memang byk la minum air teh 0 ngan ais...sedap..memang la sedap..tp lepas tu..haaa..ambik...dah tau x leh nak minum teh..lagi nak minum..tp kalau campur teh susu boleh lak umie minum..jgn o...sudah...

pagi tadi..ingat xnak datang kerja...dah la bangun lambat..kul 7 baru umie bgun..time tu mr. hubby pun tgh siap nak g kerja..umie mandi cepat-cepat solat dan bersiap g kerja...
sampai ofis..thn jer la perut ni sakit...kejap sakit kejap x..dah xtahan sgt..umie minta kebenaran pegawai umie nak balik then g klinik...g klinik swasta jer..dekat sikit ngan rumah...nak g klinik kerajaan entah bila nak balik..kot-kot boleh pengsan kat situ....tu pun dah asyik muntah angin jer..Tuhan jer la yang tahu...

sampai rumah..makan ubat, baring, tido...kalu dah teringatkan gastrik ni memang nak dijauhkan la penyakit ni...umie ni pelik sikit..nak baik nya ambik masa sikit..paling lama 3 hari hingga ke seminggu baru nak baik....sakitnya Tuhan jer yang tahu...
sapa yang pernah kena gastrik ni memang tau la rasanya mcm mana...anginnya sampai ke tulang belakang..tu yang paling sakit...doktor tu pun kata..kdg boleh jadi cirit birit kalu kena gastrik ni...tu la yang umie alami sekarang ni..nasib baik x kerap...

hopefully esok boleh puasa..berharap sgt2 ni..
ni la dugaan time puasa...gastrik ni normal la...nak kata x makan time sahur..umie makan tau..x skip pun..cuma kuantiti tu jer la..oklah..u all pun jaga kesihatan k...



No comments:

Post a Comment

meh la kongsi pendapat korang kat sini...