Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Thursday, July 08, 2010

Kenduri Durian 2010

Bismillah....


Hari ni ada org belanja dorian...sedap....
mula² igat segan nak turun..tp dah sampai bawah..tu...dia...ramai gak org...best....




blur pulak gambar ni....



sampai je kat bawah..terus makan rambutan tp umie makan sebiji je..ni kawan umie..maizatul namanya....




manggis pun ada...umie ambik je manggis ni bukannya nak makan terus tp umie simpan jer....entah kenapa...
then ada seorang perempuan mengandung..mashitah namanya...dia budak kewangan..tanya dia cari apa? kata...cari manggis..kebetulan time tu..manggis dah nak habis..tinggal saki baki..so umie bagi jerlah kat dia....hihiihih...ada hikmak jugak umie simpan manggis tu...




tadi ada pertandingan mengopek durian dan pemenangnya adalah wanita....hebat wanita sekarang ni....lelaki-lelaki sekalian sila jgn jeles ok...wanita itulah yang mengopek durian 3 biji yang terpantas...




tengok je la isi durian ni...walaupun gitu..tp duriannya sedap.....



isinya kuning....
kepada blogger yang berada di luar kawasan semenanjung malaysia tu sila ngan mengidam k....
sekarang kat sarawak bukan musimnya lagi...




tengok tu siap hampar kanvas lagi...keliling tu semuanya org yang makan durian....




ni lak port kitaorg..duduk sambil ada org hantar durian yang telah di kopek dan siap utk di makan je terus....




umie pun ada dapat sebiji durian nak bawa balik tp...semuanya rezeki utk org lain...
dah la pulak time tengah nak balik terjumpa lak 1 unit ngan hubby umie..katanya baru sampai...baru dapat makan seulas..mcm² tercari-cari durian jer sb time tu masing-masing durian dah habis dan ada org dah tapau...so...atas rasa simpati dan mengingatkan ada perempuan mengandung (perempuan mengandung lagi...umie ni bila entah nak mengandung...???semoga ada rezeki utk umie...amin...) dalam kelompok diaorg tu nak makan..so..umie bagi je durian tu kat diorg...
actually..xtau sb apa umie nak ambik durian tu..memang ada niat gak nak bagi mr. hubby tp xla nak bagi dia makan sgt sb kalu nak makan pun boleh beli kat pasar mlm..stp kali pasar tani hari jumaat kat Putrajaya umie akan beli durian...sb tu la umie boleh bagi je durian tu kat diaorg...semoga adalah rezeki utk umie lepas ni (keluar tajuk pulak dah....hihihihihi)

so..setakat tu jerla nak cerita..hehhee...lepas ni boleh la wat program gini lagi lepas ni....enjoy.....

2 comments:

  1. oh..sedapnya durian itu...(^_^)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    READ MORE

    ReplyDelete
  2. wah.....xmakan durian tek?
    di sebabkan kitak org sarawak, kmk kelakar sarawak ajakla oo..hehehhe

    http://lyndawawa.blogspot.com/

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...