Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Thursday, February 18, 2010

Nikah dulu baru leh kawin...


Bismillah....

Nikah dulu baru leh kawin...boleh gitu???
Mestila boleh kan....bukan kawin dulu baru nikah....faham x maksudnya??
kalu x fhm angkat kaki cepat...hehhehhehe

Bujang dah cukup umur....org tanya bila nak nikah..then...dah nikah bila nak dapat anak....dah lumrah mcm tu kan....kalu x da rezeki nak dapat anak...jawapannya.."belum ada rezeki lagi"...InsyaAllah..adalah tu nanti..cepat atau lambat jer..semua dari Allah...

Gitu gak dengan umie sekarang ni..hari ni genapla umie nikah dah 11 bulan..bulan depan dah 1 thn...cepat je masa berlalu...tp time ni belum ada rezeki lagi utk umie dan mr. hubby utk menimang cahaya mata...Ya Allah...harap suatu masa nanti adalah rezeki utk hamba mu ini...amin...

Ramai dah kawan² umie yang dah menamatkan zaman bujangnya....
2 org member umie yang umie kenal semasa berkhidmat sebagai Jurulatih PLKN telah menamatkan zaman bujangnya...

Pasangan ni yang perempuan tu kawan umie..namanya Nur...so sweet..dia ni sungguh baik dan comel jer...husbandnya lak org Muar, Johor....dia dok jauh dari suaminya...sekarang ni pun Nur masih berkhidmat sebagai jurulatih di Kem Tundong, Bau Sarawak
Nur ni nikah pada 6.12.2009..kalu x silap umie la..dulu kalu umie tanya dia..bila nak nikah..dia asyik ckp hujung tahun tp thn x pasti..last² nikah gak dia hujung tahun...hehhehhe..Nur ni memang minat purple..so tema dia purple la...ni time majlis sandingnya di Sarawak..tengah makan nasi temuan....

Ni pulak Syed Hamka...isterinya pun jurlatih PLKN di Kem Bukit Saban, Betong....Nikah pada 14.02.2010...Isterinya org Bintangor, Sarawak. comelkan isterinya....suka tengok..padan la ngan dia kan..warna gold ni pun lawa..sekarang ramai lak org nikah guna tema ni....

umie harapkan kedua-dua pasangan ni berkekalan hingga ke akhir hayat, dimurahkan rezeki dan dikurniakan zuriat...amin....


nota kaki: Syed Hamka kata..rugi dia x nikah awal²...dia kata isteri dia pandai masak...pandai jaga dia...dan x sampai setengah bulan nikah berat badan dah naik..so..kepada lelaki jgn risau la perut u all naik...sb tu tandanya isteri u all pandai jaga...hehhee.....so kepada kaum wanita dan lelaki di luar sana...apa tunggu lagi..cari la calon..hehhehe..then boleh la nikah then kawin.....



Image Hosted by ImageShack.us

4 comments:

  1. tahniah2!!yelar ..lafaz nikah dlu bru lar sah kawen??kan2?

    ReplyDelete
  2. KaorU IchibaNa:...iyer..itu memang betul..hhehehe

    ReplyDelete
  3. Salam... nota kaki dun suka kau baca,.. hehe.. nasib na'ai kau mai ke jawai.. hehee... susah gak tan menaip ubak melanau eh.. huhu.. faham kah mai kan tah?..

    ReplyDelete
  4. uncle: hahahha...fhm...melanau, melayu, to putih, balah..fhm kau..asal nak ubak cina mak kau mai fhm..hahahha..uncle maintain..hahaha

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...