Follower

Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Sunday, February 28, 2010

khasiat Surah Al-Kautsar

Bismillah


sorila..baru ada kesempatan utk umie update blog...umie tau..u all x kisah pun kalu umie hapdet atau tak kan...sedih tau....waaaaaaaarrrrrrrggggghhhhhhh....

xper-xper...so awal pagi ni umie nak kongsi sikit la mengenai khasiat Surah Al-Khautsar ni....

kalu bulan puasa atau time berpuasa umie selalu baca ayat ni...

kalu u all nak tau apa khasiat surah ni...meh la baca....surah ni umie terima dari kawan umie...iaitu Quistina binti Thomas...dia muslim tau...nama dia je gitu... jom kita baca sama-sama...



khasiat Surah Al-Kautsar

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat & diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga. Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.
Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan
bapa saudaranya Abu Talib.

Pelbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan:-
1) Baca surah ini ketika hujan dan berdoa, mudah-mudahan Allah s.w.t. makbulkan doa kita.

2) Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher, Insya'allah hilang dahaga.

3) Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal, bengkak, sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.

4) Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x, mudah-mudahan Allah s.w.t. bagi ilham pada kita dimana letaknya sihir itu.

5) Jika membacanya 1,000x rezeki kita akan bertambah.

6) Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan solat.

7) Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x, Allah s.w.t. akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi.



1 comment:

  1. salam

    alahai cidey nye dia.. terima kasih info berguna ni. Jom amalkan... :)

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...