Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Thursday, August 06, 2009

jawab teka-teki...

Bismillah...

Dah lama rasaya x jawab soalan teka-teki ni...meh kita tengok jawapan umie ngan soalan teka teki ni ye...



soklan 1
Mak Ali suruh Ali pi kedai. Jadi, Ali pun p kedai naik bas. Tambang bas tu RM 1. Nasib baik mak dia bekalkan RM 7. Jd, dia pun naik bas. Sampai kat kedai,die pun bl brg2 yg dipesan mak nya. Baki wang yang digunakan utk membeli barang yang dipesan oleh ibunya itu ialah 90sen.Dia pun nk blk rumah. Sampai kat bas stop..dia pun naik bas..Tambang bas tu kan RM 1. Mcm mn plak dia blh naik bas tu sedangkan dia ada 90sen?????

jawapan umie: hehehhe..dia wat la muka 10sen..then dapat la dia naik bas..hahaha..cukup dah rm1...


Soklan 2
Dalam banyak2 ikan..ikan apa yg selalu sakit perut????
jawapan umie: ikan kembung...hehe

Soklan 3
Apa bezanya jatuh pokok kelapa ngan jatuh perigi???
jawapan umie: kalu jatuh pokok kelapa...naik dulu baru jatuh then kalu jatuh perigi...jatuh dulu baru naik..hahhaha

Soklan 4
Kenapa doktor bedah,kalau nak lakukan pembedahan..mulutnya yg ditutup??
jawapan umie: yela..kalu dia tutup mata mana dia nak wat operation sb xnampak..

Soklan 5
Apa benda jatuh ke bawah tapi orang tercari2 di atas??
jawapan umie: atap bocor..hehehe







Image Hosted by ImageShack.us

1 comment:

  1. Jawapan umie semua betul...10 markah utk umie... ;;;;;;;;;;;;;;0

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...