Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Monday, June 20, 2011

Nasi Ambang (Ambeng)

Assalamualaikum....

panas..panas...aircond xda ni..masuk jer ofis rasa sunyi sb xdgr bunyi aircond...
Jumaat umie cuti...bawa mak jalan-jalan Putrajaya..
mak umie dah balik Sarawak dah Sabtu lepas..
sunyi jer rumah..3-4 kali gak mak call tanya khabar..masak apa?..buat apa?
rindunya kat mak..

ok..lah x nak cerita sedih-sedih..sob..sob..

so...now..u all biasa makan nasi ambangkan..umie pun biasa gak..tp biasa beli yang dalam bungkus jer..hehhe
tp kali ni..umie makan dalam dulang...
byk giler..mcm mana nak habiskan ni....

hari tu balik Batu Pahat...singgah g kenduri arwah bapak mertua adik ipar..
excited giler tgk nasi dalam dulang sb 1st time tgk kan..hehe..
tp Tuhan jer tau nak manghabiskan tu mcm mana...walaupun hubby umie tu jenis pemakan tp x habis gak sb byk sgt..then x habis..bawa balik jer la...

selain dari nasi dalam dulang tu..ada lagi kuih muihnyer..yang we all dapat habiskan adalah lengkong(agar-agar), tembikai dan bubur tu jer..hehhe....

u all ada bran nak habis kan nasi tu????



1 comment:

  1. uishh mmg la tkleh habis dlm dulang besar punyaa..mcm mkn 5org dhtu

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...