Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Monday, May 30, 2011

Mee Udang, Teluk Kumbar

Assalamualaikum...

Ahad sblm bertolak balik ke Putrajaya...we all plan nak pusing pulau dulu..almaklumla..mr. hubby pun dah lama x pergi ke port yang dia selalu pergi..mr. hubby nak ke Teluk Kumbar nak cari mee udang Mak Ngah Mee..umie lak nak g makan laksa penang kat Balik Pulau di Laksa Janggus...

tp sayang..semuanya kecewa...dah sampai Teluk Kumbar..nak g makan mee udang kat Mak Ngah Mee tp kedainya tutup la pulak..nasib baik ada 1 lagi kedai yang buka...

nilah rupe mee udang tu..harganyer rm10.00 gitu la sb makan 4 org +air harganaya rm45.00


tengok la udangnyer besar...sedap...kalu yang xtau rasanya mee udang ni mcm mana..rasanya mcm mee hong kong tp kuahnyer ni cair ckit...kalu mee udang dia kawawsan Sabak Bernam, Selangor..rasanya seperti mee bandung tp kuahnya cair..lain-lain tpt lain rasanya..


so..u all tgk la udang nyer..besarkan...
kalu ke Penang tu..xnak makan nasi kandar, boleh la g makan mee udang pulak..ubah selera..
kalau umie ke Penang, umie x pernah merasa nasi kandarnye lagi sb takut sakit perut sb kalau dah kari bercampur2 tu..perut umie ni sensitif sikit..hoefully 1day nanti umie nak gak try..tp so far blm berminat lagi la nak trymakan nasi kandar ni...



2 comments:

  1. Adoheh.. pagi2 kmk nangga mi ya koh ya rabbi dgn udang segala.. *gulp*

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...