Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Tuesday, May 03, 2011

Kari Ayam request dari Mr. Hubby...

Assalamualaikum....

dah puas cuti 3 hari u all...
cuti hari tu u all wat apa?
mesti u all jenjalan kan..

umie dok rumah jer la..menternak badan..
bangun pagi terus masak utk makan tengahari..
sarapan pagi..minum air then makan roti jer..sambil2 tu siapkan menu utk makan tengahari..

1 May..mr. hubby request nak soh masak kari ayam...
biasanya kalau menu..umie akan tentukan..tp lain pulak hari tu..dia request nak makan kari lak...nasib baik la rempah ratus ada kat rumah..hehhe


so..dah siap dah kari ayam umie..hehhe
mr. hubby makan sampai berpeluh-peluh..hehhe



dan membuka selera pada hari tu adalah ikan masin bulu ayam dan telur ikan terubuk..
telur ikan terubuk ni memang susah nak dapat kat sini..ini pun umie bawa dari Sarawak raya thn lepas..masuk dalam bahagian beku dalam peti sejuk tu memang tahan lama..

kalu sesiapa ada g Sarawak tu..jgn beli terubuk ikan masin jer..beli lah telurnyer sekali...yer...hehehe



4 comments:

  1. ha?ikan masin bulu ayam?ekekeke kita pon ternak lemak jgk ni..

    ReplyDelete
  2. telur ikan terubuk ya mek sik pandei makan umie. belom pernah rasa gik..

    nyaman2 jak menu kitak tok eh..

    ReplyDelete
  3. @MrS. F!zA

    fiza..x pernah dgr nama ikan tu ker? umie kat sini jer panggil nama tu..kalu kat kpg umie panggil ikan masin tegalong..

    ReplyDelete
  4. @mummysyafie

    ai..bena kak..mun makan ngan bubur nasik pun nyaman juak bah...

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...