Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Saturday, May 01, 2010

Pesta Benak

Bismillah....

hai...helloo....mana u all pergi cuti ni tadi..umie lak sabtu jalan-jalan sekitar Putrajaya dan Bangi sahaja..inagat petang semalam nak g jalan-jalan ke KL sebab nak ambik stok tudung..tp..cancel...esok(ahad) baru umie nak g la..

so n3 kali ni umie nak cerita ckit la pasal pesta yang tengah berlangsung di Sarawak time ni...lokasi pesta ni adalah di Sri Aman, Sarawak...
u all tau x Benak tu apa? secara officialnya umie pun x tau...tp..hehhee..yang umie tau...Pesta Benak ni adalah satu pertembungan ombak di sungai...biasanya ombak di pantai ker...tp ni dalama sungai iaitu di Sungai Batang Lupar....Pernah dengar x Sungai Batang Lupar tu...kalu kat Sarawak memang glamer la ngan Buaya Putih kan...so u all faham-faham jerlah yer...

Ok....Pesta Benak ni...biasanya terjadi apabila king tide@air pasang besar..umie di maklumkan jugak..kalu ikutkan setiap bulan pun ada....
so sekarang ni tengah berlangsung Pesta Benak ni di Sarawak sejak 28 April 2010...

Actually umie x pernah tengok pun...umie pernah jejakkan kaki ke Sri Aman tp x berpeluang nak tengok..asal pergi je mesti air surut...mana la ombak nak jadi...hehhehe...



so lebih kurang gini la benstuk ombaknya...thanks mr google...

1 comment:

  1. Salam

    oooo kira sungainya ada ombak sebab air laut pasang ye? menarik...

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...