Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Sunday, January 17, 2016

Who Moved My Cheese




Umie nak review pasal buku yang umie baca...






Buku ni umie beli dah lama dah..tahun 2014 tp baru jer habis baca awal Janusari 2016 hari tu.. padahal buku nya nipis jer..
 
 

Setiap awal tahun umie akan beli buku baru.. dan sebelum baca buku baru umie akan habiskan dulu membaca buku lama.

Buku Who Move My Cheese? ni mengisahkan 2 orang kerdil dan 2 ekor tikus yang masing-masing mempunya karakter yang berlainan antara 1 sama lain.

Kalau kita kaitkan kisah ni di ofis, memang kena sekali dengan batang hidung kita sendiri la.. ada 4 watak dalam buku ni dan salah 1 watak tersebut adalah memang kena dengan umie..hehehe

Sniff - wataknya boleh dikatakan mengikut sahaja rentak org lain
Scurry - cepat bertindak dan berusaha
Haw - mahu berubah dan mencari jalan walaupun byk benda yg difikirkan yg boleh menghalang utk dia berjaya.
Hew - tidak mahu berubah dan selesa dengan keadaan itu walaupun dah diberi pulang dan jalan.

Watak umie dalam tu adalah HAW...ada pros n cons nya jugak la.. atleast kita berusaha jugak untuk berubah.

So..itu saja review umie pasal buku tu...








No comments:

Post a Comment

meh la kongsi pendapat korang kat sini...