Follower

Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Tuesday, August 18, 2015

Buah Mbang lagi buah exotic Sarawak

Assalamualaikum dan selamat pagi...

Hari tu cerita pasal buah dabai.. kali ni ada 1 lagi buah exotic Sarawak... Umie panggil Buah Asam Mbang..kalau bahawa melanau di panggil Buah Pangai tp kalau Sabah dipanggil Buah Bambangan. Rasanya di Sabah and Sarawak jer kot yang ada buah ni...





See... Saper org yang pernah makan ni jer yang tahu cara nak buka buah ni... kulit tebal.. isi pun tebal.. sedap kalau time buah ni dah masak... manis.. kalau mnetah lagi rasa masam dan boleh buat ulam sambal belacan..hehehe..

Sekarang ni pun tengah musim kat Sarawak...

Tak sabarnya nak balik Raya haji ni...


No comments:

Post a Comment

meh la kongsi pendapat korang kat sini...