Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Wednesday, August 12, 2015

Dabai yang exotic

Hari ni dalam sejarah kot.. budak ofis 1st time tengok buah dabai.. kalau ofis lama umie dulu diorang memang dah biasa dengan makanan exotic sarawak ni..iaitu BUAH DABAI.

Di facebook pun mendapat perhatian penggemar dabai.. Sekarang ni dah musim buah dabai di Sarawak dan sesetengah bahagian/daerah di Sarawak dah mula menjual buah dabai ni.

Buah dabai yang umie makan ni atas ehsan boss kat ofis yang baru balik outstation dari Miri. Dia bawa la dalam 1/2kg bersamaan dengan RM12..so kalau 1 kg bersamaan dengan RM24.


Macam mana rasanya?

Testless tp rasa lemak-lemak... buah ni keras.. nak makan kena rendam dengan air suam dan letak sedikit garam.

Kalau di Sarawak, buah dabai ni dibuat sebagai nasi goreng...Nasi Goreng Dabai. Kalau nak tahu rupa dabainya.. mcm dalam gambar tula dabainya...

Kalau ada yang berkesempatan nak melawat ke Sarawak bulan 9 ni.. try cari buah dabai ni.. rasa.. sb di semenanjung xda ditanam buah ni.


No comments:

Post a Comment

meh la kongsi pendapat korang kat sini...