Follower

Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Sunday, June 14, 2009

~~Linut @ ambuyat~~

Petang td umie ngan hubby minum petang ngan benda alah ni..sb apa umie cakap ni benda alah sb xda makanan ni kat semenanjung..yang ada nya di sarawak saje...
last 2 week member umie balik kampung di Igan, Mukah..so umie pesan kat dia soh belikan benda alah ni...nasib baik dia ada bawa sebungkus tepung tu..ada gak la umie merasanya..sebungkus tepung ni harganya RM1.oo je..murahkan..boleh makan ramai-ramai..
tp nak membuatnya la payah sgt..time wat benda alah ni ada pertuanya jugak..kalu umie time wat benda ni x boleh banyak ckp la..entah la..petua masing-masing..kalu dibandingkan dengan wat kek dengan nak wat benda ni..umie lebih rela wat kek sb apa tau x?? penat la tangan nak kacau benda alah ni sampai jd mcm agar-agar...kadang jadi..kadang-kadang x..anyway..temgok je la gambar tu ye..kalu nak try makan..datang la ke Sarawak..hehhehe



Image Hosted by ImageShack.us

9 comments:

  1. 1st time dengar mknan ni. mesti sedap!

    ReplyDelete
  2. hehehe..sedap la jugak.lagi pun makanan ni x menggemukkan sb nak buatnyer masukkan air je..

    ReplyDelete
  3. umie..
    ingat masa kat brunei..akak order ambuyat dengan pelbagai lauk pauk, pengabisan tak abis..huhh..huh..
    cuma umie masak santan, letak gula merah, letak ambuyat yang sudah digentel2..macam pengat..sedap umie..dulu masa kecil2, kami ada pokok sagu sendiri itulah yang kami buat tau..

    ReplyDelete
  4. ye ker? kat semenanjung ni ada pokok sagu gak ker atau pun akak ni asal dari mana?? ambuyat ni memang makanan org brunei gak la kan..terliur lak umie ambuyat wat gitu..mesti sedapkan..heheh

    ReplyDelete
  5. wah!
    k umie, buat la lg.
    nak rase! nak rase!

    ReplyDelete
  6. Lun..bahan susah nak dapat..nasib baik la dah makan...hehehe

    ReplyDelete
  7. sedap ke ambuyat tu?
    x penah rs...
    adoi..meh sponsor tiket gi sarawak utk 2 org..hehehe

    ReplyDelete
  8. kamek sik boleh makan tok umie. pantang keturunan sebelah laki mek. macam mek sik boleh makan ikan patin bah

    ReplyDelete
  9. **krsty
    kat sini pun ada gak sebenarnya pokok sagu nak buat ambutay tu...

    **kak nor
    kak..husband ktk ada keturunan melanau juak ka? abg ipar kmk pun pantang makan tok sb org belah matu x boleh makan tok juak bah

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...