Follower

Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Tuesday, June 05, 2012

2 jam setengah jer....

Assalamualaikum....

rekod..
bagi amatur yang mcm umie ni menjahit jubah ni dalam masa 2 jam setengah jer..
ermm...balik kerja...terus potong kain...jahit terus...

ni rekod paling cepat umie buat baju...nasib baik la xda masalah...tp time mengguntingnya tu ada masalah ckit. kain ni kain cotton lembut...kalau nak gunting tu kena hati-hati..x pasal2 nanti xleh nak pakai sebab apa kalau potong muat2 badan..karang kain mengecut...time test kat badan tu..cuak jugak sebab rasa mcm muat2 jer..hahaha....


kain ni umie beli kat kawan ofis...murah jer..rm35 jer..kalau campur ubah jahit baju kat org lain mungkin dah sekali ganda...jadi...campur ngan harga kain..alamatnya kos baju ni dalam rm70 gak ni...nasib baik la boleh jahit sendiri..kira jimat byk la..bukan ckit tu...
kalau kita bayar upah tukang jahit dalam setahun tu ada 12 pasang baju..boleh beli mesin jahit sendiri tau..kalau ada duit lebih boleh lak beli mesin jahit tepi tu..hehehhe..

so..moral of the story..mari la kita sama-sama belajar menjahit...beli kain jahit sendiri lagi jimat....



1 comment:

  1. ktk pandei jait hoh.. terer ktk eh.. boleh molah bisnes.. :)

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...