Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Thursday, March 03, 2011

Tekanan Perasaan

Assalamualaikum....

dah beberapa hari x update blog...
byk sgt kerja nak kena buat...
lebih lagi sekarang ni tengah tanggung kerja org lain...
byk bercelaru dan kelam kelibut jer ni...

dah xtau nak wat mcm mana...
dah xtau nak buat yang mana satu...
dah xfhm apa yang kena buat..
everything useless....

huuuuhhhhhh...!!!
rasa tertekan sgt time ni
ramai bagi nasihat..tp bukan umie xnak dengar..
tp mcm tu jerlah caranya yang boleh nak tenangkan hati sendiri...
org lain xkan fhm walaupun kita explain bagaimana sekali pun
sebab dia x mengalami seperti yang umie alami...
bercakap bagai xda divider...divider??? apalak kaitannyanya ni...mcm bunyi divider jalan rayalah pulak..hahhaha

sekadar nak sedapkan hati sendiri...
org lain x tau betapa beku jer hati ni...tahan dan tahan...
takut nanti hati yang beku akan cair digantikan dengan air mata..
kalu boleh xnak la nak menangis..cukup la sekian kalinya...bukan sekali sekala
tp dah banyak kali..

rasa nak lari tp xtau nak lari ke mana...
org sebelah menyebelah umie semua xda..
hari ni keseorangan...rasa mcm org gila jer ni...xnak bercakap pun xda org nak teman bercakap...
taip jerla apa rasa nak taip kat blog ni...

ehmmmmmmmm..nau rasa lega...
dah meluah di Fb walaupun member yang komen xtau apa sebenar berlaku...
alhamdulillah sekarang dah lega dan boleh gelak sambil dengar lagu Maher Zain...
mcm tu jerlah caranya nak mengelak org lain ganggu umie...
letak headfon kat kepala..dah mcm pilot kapal terbang..
siap ada mic kat headfon tu...

org lain berkata-kata seolah-olah dia tahu..
padahal xtau pun...
bercakap biar berpada-pada...fikirkan pasal perasaan org lain..
tidak semua org mengalami nasib yang baik dan tidak semua org bernasib malang...
tidak semua org berada di atas..tp juga akan berada di bawah..
tidak semua org akan sentiasa berada di kiri kanan kita..tp ada kala akan jauh dari kita...

jgn la umie stress...
kena relax jer jer...
fikir yang positif jer ni...
fikirkan nak g shopping brg rumah ker...
nak g IKEA ker...

sorrylah u all..
hari ni n3 merapu sikit..semua yang umie fikir..tulah yang keluat kat atas tu...

terima kasih la sudi membaca n3 ni...
now i'm finally ok lepas meluah kat sini...
alhamdulillah...noktah


2 comments:

  1. Sabar.. embak dirik ktk ilangkan stress dgn makan mi kolok atau laksa sarawak di Gombak atau Ampang hehehe.. :)

    ReplyDelete
  2. sabar umie..kmk pun camya juak. kamek lagik la..lembu punya susu kambing dapat nama..gia la terjadi nya

    divider teringat terus ngan xcident ariya

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...