Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Monday, February 28, 2011

Serai dan Pandan....

Assalamualaikum...

Serai dan Pandan ni begitu sinonim ngan setiap masakan yang kita buat kan...
so..balik kampung hunjung minggu lepas umie sempatla minta ngan mak mertua umie serai dan daun pandan ni nak wat tanam kat rumah...
almaklumla dah nak masuk 5 tahun tinggal di Putrajaya ni baru dapat merasa pijak tanah dan dapat tengok tanah kat depan mata...


serai dan daun pandan ni umie tanam kat rumahbaru umie..
alhamdulillah merasa gak bercucuk tanam lepas ni..
hari Sabtu hari tu..g tgk rumah..alahai..kesiannya la serai dan daun pandan umie ni layu...
nak kata tiap-tiap hari jenguk rumah tu x jugak..kdg2 selang sehari atau 2 hari baru g sana...

nanti umie nak pindahkan masuk pasu la...
nak tengok gak la skill menanam ni menjadi ke tidak ni..hehehe...
dah lama x bercucuk tanam mana tau tangan x serasi hehehe...
lepas ni boleh la tanam bunga lak...nak tunjuk skill kat mr. hubby sb dah janji kat mr. hubby nak tanam bunga kat kawasan tanah tu..kalu ikutkan dia nak simen kan jer...adoh... merasa la nak pijak tanah lagi...

so lepas ni kena tunjuk sikit yang umie ni nak sgt bercucuk tanam dan menanam bunga...
hehehhe...doakan umie berjaya k..hehhe...nanti boleh kita bertukar-tukar bunga ngan u all..hehhe





2 comments:

  1. @MRS. K

    insyaAllah dalam bulan 3 ni...grill x pasan glagi tu yang x pindah lagi tu..

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...