Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Saturday, July 04, 2009

Menu Makan Malam ni

dah lama rasanya umie x buat n3 pasal makanan kan..sejak akhir-akhir ni umie sibuk sikit..kadang-kadang apa yang umie masak dah ada dalam n3 ni..sb tu la umie xwat n3 pasal masakan ni..ok, mlm ni umie nak wat n3 pasal apa yang umie masak utk mlm ni td..masak yang simple-simple je ni...ni la feveret umie..terung sambal..kalu g kafe kat parcel D tu umie mesti nak cari terung sambal ni..sedap tau..hehehe. kalu xda umie order nasi ayam je....sebenarnya kan umie kat rumah jarang makan sayur..sb ada certian sayur je umie makan..nak kata memilih xjugak cuma umie xsuka rasa mentah sayur tu je..kalu umie dah terasa kementahan sayur tu..memang umie dah serik dah..hahaha..mcm manala umie nak ajar anak umie makan sayur lepas ni dah ibunyer pun xmakan sayur...hubby umie pun x kisah, kalu ada sayur,dia makan...kalu xda..dia diam..dia bersyukur je tau....satu perkara yang hubby umie selalu ckp kalu umie masak..dia xkan lupa nak ucap terima kasih..xkirala sedap atau x sedap masakan umie..dia tetap akan ckp terima kasih...Jadi umie rasa dihargai kalu memasak utk dia..penat memasak tu xkan terasa lagi dah kalu hubby umie kata gitu...isteri-isteri yang kat luar sana tu..pernah x suami kalian berbuat demikian dengan mengucapkan terima kasih pada isteri setelah memasak??? fikir-fikirkanlah ye...
ucapan terima kasih ni adalah sesuatu perkataan yang sukar bagi seseorang nak sebut...dulu umie fikir bahawa, perkataan maaf tu adalah perkataan yang sukar tetapi..ucapan terima kasih ni lagi sukar nak sebut dari perkataan maaf....kalu x percaya..selidik la sendiri...kirala berapa ramai org yang kat luar sana tu yang pernah mengucapkan terima kasih kepada anda...ucapan terima kasih dari hubby umie lebih bayk dari org lain ucap...umie serius tau...hehehhee


nasi, ayam goreng, telur dadar dan terung sambal



Image Hosted by ImageShack.us

1 comment:

  1. of course le slalu ckp time kasih...slalunye hubby akan berterima kasih ngan 2 cara, ngan sms (ms waktu keje) n masa mkn..walaupn tak sedap, my lovely hubby still ckp time kasih..tp biase klu masakn tu kureng, dia akn ckp klu wat mcm ni or tmbah skt ni..mesti lagi sedap...so dari situ perbaiki masakan tu...

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...