Menu

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Tuesday, July 07, 2009

Masak Asam Pedas

hehehe..:minimo_02:suspen je nama masakan tu "Masak Asam Pedas"...Saper tau masak asam pedas:minimo_18:?? mesti yang ramai angkat tangan kan..hehehe...Sape pulak x tau masak asam pedas...:minimo_18:?? Semestinya umie la yang x reti nak masak asam pedas ni..hehehe..teruknyer umie ni kan x reti nak masak asam pedas ni..dahla hubby umie ni asal dari negeri yang penggemar asam pedas iaitu Johor@Batu Pahat.
Favourite hubby umie ni la asam pedas tp masalahnyer isterinya yang disayang...:minimo_19:dicintai :minimo_28:ini xreti la nak masak lagi pun umie x minat nak makan masakan ni..kalu hubby soh jamah pun umie xnak..:minimo_32:hubby umie just nak bagi umie rasa je mcm mana rasa masakan ni..lain kali boleh la masak walaupun x suka makan:minimo_11:....hahaha..jahatkan umie:minimo_20:.
kadang-kadang kesian gak tengok dia..kalu balik je Batu Pahat, mesti dia pi cari asam pedas ni...Biasanya kalu dia ajak umie g makan kat kedai yang masak asam pedas ni, mesti umie makan makanan lain selain asam pedas..sedap sgt ker:minimo_12:???

dah alang-alang umie wat n3 ni..umie nak tanya la..sesiapa yang kat luar sana tu yang terer :minimo_03:masak asam pedas ni..meh la share-share ngan umie ckit resepi nyer yer..kesian la kat umie ni:minimo_29:...umie bukan pandai masak pun....ayat...minta simpati ni..hehehe..umie serius tau...:minimo_24:


Image Hosted by ImageShack.us

6 comments:

  1. akak pun suka mkn asam pds. tp mcm umie gak le..lum dpt taste yg betul2 mengancam!

    tp pd akak la kan...ianya more pd berapa byk air asam, grm, lada yg membuatkan ianya kaw!!! semua tu mesti seimbang. tu lah namanya air tangan kot!!

    ReplyDelete
  2. Hehehe...Na rasa asam pedas na boleh tahan gak...Tapi asam pedas na tu cincai je...Bukan resepi betul kot...

    Biasanya kalau na buat asam pedas, Na blend bwg putih, bwg besar, kunyit hidup, belacan dengan cabai melaka. Then, tumis dengan sedikit minyak. Bila dah naik bau..Na masukkan pulak cili boh...tumis lagi. Masukkan air dengan asam keping.Then, bila dah mendidih baru masukkan ikan dengan daun kesom...
    Nak lagi sedap, na tambah ubi keladi...
    Setakat ni kalau Lun dengan abang makan, diorang kata sedap....

    Cuba la umie, Yang penting air tangan kita... :)

    ReplyDelete
  3. ** thanks kak ain dan Na..nanti umie try la wat..insyaAllah..kalu ada kesempatan esok umie akan wat tp daun kesum pulak susah nak cari..kalu tanpa daun kesum boleh ker? hehhe...

    ReplyDelete
  4. xde resepi ke? huhu leh aie follow.. =)

    ReplyDelete
  5. umie, klu tak de daun kesum, tak de kick le..bau pn kureng...klu dpt asam pedas ikan pari lagi best...hihihi..peveret

    ReplyDelete
  6. **ayie...
    tu die org bagi resepi..nanti umie nak try wat la.

    **kak ainharul..
    mana nak dapat daun kesumni ek? mydin putrajaya ni ada ker? hehehe..ikan pari memang sedap feveret hubby tp ingat nak try ikan kembung je dulu...kalu dah berjaya boleh wat ikan pari lak..hahaha

    ReplyDelete

meh la kongsi pendapat korang kat sini...